Detalle de Noticia - Aigües de Matadepera
Tu Servicio
-
En un habitatge, què he de fer per sol·licitar l'alta de l'aigua?
El tràmit és diferent si l'habitatge ha tingut aigua anteriorment o si no n'ha tingut mai. Els documents que et demanem són els que detallem a continuació, però pot haver-hi algunes diferències segons el municipi en què vulguis fer l'alta:
- DNI, CIF o NIE.
- Cèdula d'habitabilitat o qualificació definitiva si és habitatge de protecció oficial. Són documents que acrediten que l'habitatge compleix les condicions mínimes d'habitabilitat.
- Escriptura de la propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament (únicament els fulls en què es mostri el titular i l'adreça) per acreditar el dret d'ús d'aquest habitatge.
- Butlletí de l'instal·lador, per justificar que la instal·lació interior ha estat revisada per un instal·lador. Aquest document se sol·licita al contractista únicament en obres noves o en habitatges que mai no han tingut aigua de la xarxa d'abastament.
- Llicència de primera ocupació o comunicació prèvia.Aquest document es requereix al contractista únicament en obres noves o habitatges que mai no han tingut aigua de la xarxa d'abastament. No és un document obligatori en alguns municipis, així que cal consultar-ho en cada cas.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en el cas que vulguis domiciliar el rebut.
- Autorització del titular.En el cas que la persona que fa la contractació no sigui el titular, cal aportar una autorització escrita pel titular i una còpia del DNI del sol·licitant.
-
Tinc un local o una empresa. Quina documentació necessito per donar d’alta un subministrament?
Com a norma general, cal presentar la documentació següent, però pot haver-hi diferències segons el municipi on vulguis contractar el subministrament:
- DNI, CIF o NIE del titular del contracte.
- Autorització del titular. En el cas que la persona que fa la contractació no sigui el titular, cal aportar una autorització escrita pel titular i una còpia del DNI del sol·licitant.
- Escriptura de la propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament (únicament els fulls en què es mostri el titular i l'adreça) per acreditar el dret d'ús de l'immoble.
- Un dels documents següents: llicència d'activitat, llicència municipal, llicència ambiental, comunicació prèvia de l'activitat o bé declaració responsable de l'activitat, presentades a l'ajuntament. Aquest document acredita que l'ajuntament està al corrent de l'activitat de l'immoble.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en el cas que vulguis domiciliar el rebut.
-
Què és l'import del contracte de subministrament d'aigua?
El contracte de subministrament inclou els drets de subministrament que s'abonen una sola vegada a la signatura del contracte. En el moment de fer el contracte, es determina el cabal que s'ha de contractar segons les característiques de l'habitatge.
-
Quant de temps trigaré a tenir aigua després de fer l'alta de subministrament?
Si el teu habitatge o local té connexió d'aigua i només cal col·locar-hi el comptador, tindràs aigua en un màxim de 3 dies després de fer la contractació, sempre que la instal·lació reuneixi les condicions necessàries i ens facilitis l'accés a l'habitatge.
-
Què he de fer per canviar el titular del servei?
En cas que es tracti d'un habitatge, et demanem les dades següents, tot i que en alguns municipis la documentació pot variar:
- DNI, CIF o NIE del titular nou.
- Escriptura de propietat, contracte privat de compra o contracte d'arrendament per acreditar que ets el llogater o el propietari d'aquest habitatge o local.
- Autorització del propietari: en cas que siguis l'inquilí, et demanem una autorització del propietari, llevat que l'autorització consti explícitament al contracte d'arrendament.
- Lectura del comptador. Si no la tenim, farem una estimació de la lectura.
- Dades de domiciliació bancària (IBAN) i mandat SEPA del titular del compte en cas que vulguis domiciliar el rebut.
-
M'he mudat a un domicili nou. He de fer una alta nova o em puc subrogar al contracte que hi havia anteriorment al meu habitatge nou?
En el cas de mudances, o quan un habitatge és ocupat per una persona diferent de la que va signar el contracte de subministrament, cal fer un canvi de titularitat o un contracte nou. Una subrogació és una gestió que pot formalitzar-se per defunció, separació de béns o fusió d'empreses. Comporta una subrogació directa de tots els drets i les obligacions de l'anterior contracte de subministrament i no suposa cap cost addicional.
-
He de permetre l'entrada al meu domicili del personal de l'empresa subministradora?
Sí. Els sol·licitants d'un subministrament han de permetre a l'entitat subministradora la col·locació dels elements necessaris, així com permetre l'entrada al personal autoritzat i acreditat per l'entitat, perquè puguin fer totes les comprovacions relacionades amb el subministrament.
-
Qui s'encarrega de la connexió i la desconnexió dels comptadors?
La connexió i la desconnexió del comptador o de l'aparell de mesurament la porta a terme l'entitat subministradora, que pot precintar la instal·lació i és l'única autoritzada per treure'n el precinte.
-
On es col·loca la bateria de comptadors?
Les bateries de comptadors divisionaris s'instal·len als locals o als armaris destinats exclusivament a aquest efecte. Els armaris han d'estar situats a la zona d'ús comú de la planta baixa de l'immoble i han de tenir accés directe des de l'entrada. S'instal·la una vàlvula de retenció a l'origen de cada muntant i al punt de connexió amb la bateria de comptadors divisionaris per impedir que hi hagi retorns d'aigua a la xarxa de distribució.
-
Quins tipus de comptadors o equips de mesura hi ha?
Com a norma general i pels immobles amb accés directe al carrer, el càlcul i el control de consums s'efectuarà mitjançant bateria de comptadors. Quan hi ha més d'un habitatge o local, és obligatori instal·lar un comptador per a cadascú, a banda dels necessaris per als serveis comuns.
-
He de sol·licitar o notificar a l'entitat subministradora un augment de cabal contractat?
Sí. Els clients han d'utilitzar l'aigua subministrada en la forma i per a l'ús contractat. Per tant, heu de sol·licitar a l'entitat subministradora l'autorització pertinent per a qualsevol modificació de les instal·lacions que impliqui un augment en els cabals contractats de subministrament, o qualsevol modificació en el nombre de receptors.
-
Soc promotor d'habitatges. Puc sol·licitar una connexió de servei a l'aigua o al clavegueram?
Per sol·licitar una connexió de servei a l'aigua o al clavegueram, necessites presentar la documentació següent perquè puguem fer un pressupost:
- DNI, CIF O NIF.
- Plànol de situació de la finca.
- Plànols d'instal·lació de fontaneria i desguassos (per a sol·licituds de més d'un habitatge).
-
Com puc donar de baixa el servei d'aigua?
Pots fer-ho a través dels nostres canals d'atenció presentant la documentació següent:
- DNI o NIF.
- Lectura del comptador.
- Quan el sol·licitant no coincideixi amb el titular de la pòlissa, necessitem una còpia del DNI del titular i del sol·licitant i una “declaració d'autorització” signada pel titular.
-
Què he de fer per comprovar si tinc una fuita a casa?
A continuació t'indiquem els passos que has de seguir:
- En primer lloc, has de localitzar el teu comptador d'aigua. Si el teu habitatge forma part d'un bloc de pisos, entra a la sala de comptadors de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Seguidament, comprova que el comptador funcioni correctament. Per comprovar-ho, deixa una aixeta oberta a casa teva o al teu local. L'agulla vermella de l'esfera gran o l'última xifra vermella del comptador (si és electrònic) s'ha de moure en sentit ascendent. Mantenint l'aixeta oberta, tanca la clau de pas del comptador i comprova que no registri cap moviment.
- Finalment, torna a obrir la clau de pas i tanca totes les aixetes de casa durant una hora aproximadament. Observa si el comptador ha registrat consum d'aigua. Si és així, és molt possible que hi hagi una fuita a la instal·lació, ja que el comptador només registra consum si hi passa aigua.
-
A qui he de trucar si tinc una fuita d'aigua?
Si tens una fuita, t'has de posar en contacte amb un lampista o una empresa especialitzada, o bé comprovar si l'assegurança de llar cobreix aquest tipus de reparacions. Et recordem que la conservació i la reparació de qualsevol avaria a les instal·lacions interiors és responsabilitat de l'usuari.
-
A qui he de trucar si el meu desguàs o el de la comunitat té una avaria o una obstrucció abans d’arribar a la conducció del clavegueram general del carrer?
Quan la connexió del clavegueram està obstruïda o avariada, sigui a la instal·lació interior o a la canalització del clavegueram, el responsable és el propietari de la finca o de l'habitatge que la utilitza. Cal evacuar les aigües brutes a la xarxa general d'abocaments o al clavegueram municipal. T'has de posar en contacte amb una empresa privada per desembussar les canalitzacions d'abocament de residus.
-
No tinc aigua a casa. Què faig?
- En primer lloc, esbrina si la falta d'aigua afecta tots els punts d'aigua de casa teva. Si és així, contacta amb algun veí per saber si la incidència és general. Si no afecta els veïns, comprova que la clau de pas interior de casa teva estigui completament oberta.
- A continuació, verifica que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Si després d'haver fet aquestes comprovacions continues sense aigua, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
Han reparat recentment una avaria d'aigua al carrer i ara no tinc prou pressió a casa. Què faig?
De vegades, mentre es produeix una fuita o durant la seva reparació, és possible que la mateixa pressió de l'aigua pugui arrossegar petites partícules de sorra de les canonades generals i també de les particulars de la finca. Per sort, no es tracta de res greu. En la majoria dels casos, transcorreguts uns minuts després de la reparació de l'avaria exterior, hauria de restablir-se la normalitat en el subministrament i recuperar la pressió habitual. No obstant això, si continues sense la pressió habitual, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
No tinc pressió d'aigua a casa. Què faig?
- Comprova que la clau de pas interior de casa teva estigui completament oberta. Si tens instal·lat algun aparell reductor de pressió, comprova que funcioni correctament.
- A continuació, verifica que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador.
- Si després d'haver fet aquestes comprovacions continues sense pressió, truca'ns al nostre telèfon d'avaries i farem tot el possible per ajudar-te.
-
No tinc pressió a l'aigua calenta de casa meva. Què faig?
Recorda que l'empresa d'aigua només et subministra aigua corrent a través de la xarxa de distribució general. És a dir, es tracta d'aigua freda. Obre qualsevol aixeta de casa i comprova que l'aigua freda té la pressió habitual. Si no és així, revisa la clau de pas interior i que el comptador o l'equip de mesura tingui les dues claus de pas obertes (és a dir, girades completament a l'esquerra). Recorda que per localitzar el teu comptador d'aigua en un bloc d'habitatges, has d'entrar amb la clau universal a la sala de comptadors, que generalment és al portal o al vestíbul de la finca. A la bateria de comptadors hi ha un plànol on podràs trobar la ubicació del teu comptador. Si, així i tot, continues sense tenir pressió a l'aigua calenta, contacta amb un lampista o amb la teva assegurança de la llar perquè verifiquin la instal·lació i el circuit de l'aigua calenta.
-
Què em cal per registrar-me a l'àrea de clients?
- Has de ser titular d'algun contracte de subministrament d'aigua de la nostra companyia i introduir al formulari les dades personals que et sol·licitem i que ens vas donar com a client, incloent-hi el número de contracte, el DNI o NIE i l'import de l'última factura.
- Has d'introduir un nom d'usuari i una contrasenya que puguis recordar fàcilment i una adreça electrònica a la qual puguem enviar-te les comunicacions.
- A partir d'aleshores podràs fer les gestions que necessitis amb nosaltres.
Gestions en línia
- Factures, pagaments i consums
- Contractes
El Teu Servei
- Factures i preus
- Atenció al client
- Compromís de servei
La Teva Aigua
- El nostre paper en el cicle urbà
Coneix-nos
- Sobre nosaltres
Els nostres compromisos
- Els nostres compromisos